torsdag 20 november 2014

Helllooo! Blev ju en "liten" bloggpaus här en stund och nu plötsligt fick jag sån lust att börja blogga igen så här kommer en nu en uppdatering om vad jag har sysslat med den senaste tiden!

OKAY HERE WE GO!
Höst i Åbo är så fiiint! Nu e de tyvärr bara grått och äckligt.. Vill hem till snööööön!

Baka brööö som e slut nu *intresseklubben antecknar*

ITI FISCHI ! lol

Dödat Madde ser de ut som men nej, vi lärde oss att kanylera i skolan. :D skojj!

Lag int den här bilden så stor me flit fö ni sku bli så rädda. Men joo ja behöva int klä ut mig på halloween.

Men gjor de ändå!! och jimmy också! :D

Hälsat på faster Sussi som skaffat en till hund <3<3

Bild från en utekväll

En till tå vi var så bussi!

Så har jag även hunnit vara till Helsingfors några gånger och hälsa på jimmy och hans roomies förstås :)

Nåt annat då? Joooo jag ska nämligen bli MOSTER ! De riktigt en babyboom i min bekantskap nu och de så kuul, bara man int sku va så långt borta då.. men jag får börja komma hem oftare sen då när jag har en systerdotter/son :'') oj va ja ska skäm bort henne/honom <3 LÄNK till syrrans blogg.

Och jaaa just nu är jag på en 6 veckors praktik här i Åbo på Turun Yliopiston Keskus Sairaala = TYKS närmare bestämt på tekonivelkirurgien osasto = Ledproteskirurgi Jåå så minä puhun vaan suomea nyt, koko päivä ja koko ajan... hmmm di som känner mig vet väl att jag suger så brutalt på finska och några gånger har ja bara velat sätta mig ner på golvet o gråta en skvätt för de så svårt meeen jag har börjat se ljuset i tunneln och idag va de faktiskt riktigt roligt! Och bättre att försöka lära sig redan från början istället för att undvika de, är ju ändå illa tvungen att kunna båda språken i den här branschen men på min avdelning kan ja nu säg att di suger på svensk!

6 kommentarer:

  1. He no ba grååååt å äklit jär hejm å.. int na snö, ba äklit :S

    SvaraRadera
    Svar
    1. får no beställ liti snön tills ja kombe hejm tå :D

      Radera
  2. Ba man talar kombär hide finska bra ur en ti sist :) Men he försvinner lika snabbt san o haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå tala finsk e he ja jör på daga å har no märkt rejj att he böri ga bäter, förhoppningsvis far e in å lämnar i hövo san å, har 3 praktikperiode ännu efter dehär så. :)

      Radera
    2. 3 dehär åri alltså, he no mejr om man räknar in all studieåre :D

      Radera
  3. Så kul ti si att du börja blogg igen,hede finsk kombe noo,birätta åt Leena ida i arbejti o ho föstaaar de ti 100 % sao,såde vare tå ho sko böre tala svensk i arbejti å :)

    SvaraRadera