söndag 30 augusti 2015

Hemavan Del 3

Onsdagen blev en händelserik och ganska tung dag.. Vi tog en liten genväg från kungsleden eftersom det skulle bli kortare. Först mötte vi typ flera hundra renar och sen skulle vi över två väldigt stora bäckar. Den första bäcken vet jag inte hur jag vågade gå över, vi hittade bara ett ställe där det var snö och forsande vatten under, man skulle ha kunnat lämna dit ifall snön hade gått sönder huuhu. Vid den andra bäcken va de nära att jag drog ner både mig själv och Jockum när jag skulle hoppa över, jag blev så rädd och chockad att jag började gråta några sekunder där! Usch så hemskt det var! Sen när vi gick över Murtsertoppen var det storm och man var nära att blåsa bort, men hem kom vi helskinnade iallafall!


Gröt med varma koppen påströdd åt vi till frukost

När vi gått en bit så mötte vi som sagt de här renarna, de stod där som en armé men di gick nog undan när vi kom närmare och härja lite med dem!


Di trodde säkert att deras förlorade konung kom tillbaks ;) (Jockum bar renhuvudet ända hem till vår stuga)



Efter att vi lunchat vid den sista fjällstugan var det dags att bestiga murtsertoppen!


Uppe på toppen! Det blåste så mycket att man kunde luta sig framåt utan att falla (snygg bild på Jockum dehär hahah)








Här var man verkligen slut och mör i kroppen och då hade vi ännu en lång bit ner. Nästan så jag tyckte att det var värre att gå i nerförsbacke än uppför.

Det var de bilderna jag hade att visa. Vi hade en superbra resa och jag kan verkligen tänka mig att fara och fjällvandra flera gånger, det var mycket roligare än jag väntat mig! Och det blir ju inte sämre med ett såhär bra sällskap, vi hade så roligt, TACK !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar