lördag 7 februari 2015

Lördag

Nu e de bara en vecka kvar av praktiken och de nog ganska skönt måst ja säga! De har varit jätte roligt att vara på praktik men ganska krävande faktiskt, myki mer krävande än va de var på närvårdare eftersom att sjukskötare har så mycket mera ansvar med mediciner o.s.v. Jag är redan nu livrädd att jag typ ska glömma att ge någon sina iv (=intra venösa) mediciner och de inte ens jag som har ansvaret ännu utan min handledare! Man måst ju ha 100% kontroll hela tiden och tänka så jäkla mycket.. Men joo man blir ju självsäkrare sen när man har vari på samma ställe lite mera än 6 veckor fastän de byter patienter typ varannan dag. NÅJO det om det. 

Igår va ja så snäll så ja for och köpa fastlagsbullar åt mig och Madde när hon var sjuk. :)


Och idag har jag varit till faster Sussis och hälsa på henne och hundarna!
Axa in action 
Lilla eve :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar